2013. március 20., szerda

Almarózsa


Amikor megláttam ezt a receptet, összecsordult a nyál a szájamban. „Ez csak jó lehet!” – gondoltam magamban, biztos, hogy elkészítem, nem volt kétség. Kapóra, jött, hogy Detti, a NassolóNaplopó gasztróblog szerzője, Robi mesterrel a Táblácska alapítójával, épp játékot hírdetett meg, blogjának 2 éves születésnapja alkalmából. Ez alkalomból írom ezt a bejegyzést, de ha nincs játék, akkor is biztos elkészítem ezt a finomságot. Detti blogjáról annyit, hogy nagyon szimpatikus, gazdag receptekben, ötletekben, képekben, érdemes rákattintani, biztos, hogy mindenki talál benne valami neki tetsző finomságot. Mindenféle témát megtaláltok nála:  recepteken kivül, személyes dolgokat is belefűz mondanivalójába, mint a család is. Na és a neve is tetszik: Nassoló Naplopó :), főképp, hogy én is szívesen nassolok, amikor csak tehetem :)
És akkor jöjjön is az almarózsa, ahogy én készítettem. Bizony be kell valljam, van benne kis hiba: mégpedig az, hogy csak féladagot készítettem. Így a mennyiségeket is az alapján írom le, így tisztességes, de legközelebb dupla adag lesz!





 Almarózsa
Hozzávalók:

  •        1 csomag levelestészta
  •        3 nagy alma
  •        5,5 ek cukor
  •       1 tk őrölt fahéj
  •         Kb. 1 liter víz
  •         2 ek citromlé



Meggondolatlanul zöld almákat vettem, így nem piros- , hanem sárga rózsák lettek, de nem baj, szeretem a sárga rózsát is. :)

Elkészítés:

Az almákat megmossuk, félbevágjuk és a magházukat karalábévájó vagy kiskanál segítségével eltávolítjuk. A liter vízbe beleszórunk 3 ek cukrot és belecsorgatunk 2 ek citromlevet . Feltesszük a cukos, citromleves vizet forrni. Az almákat vékony szeletekre vágjuk és beletesszük a vízbe 1-2 percre. Ezalatt lisztezett felületen kinyújtjuk a levelestésztát s kb. 2 ujjnyi csíkokra vágjuk. 

Kiszedjük az almaszeleteket a vízből papírtörlőre, hogy lecsöpöghessen. 

Összekeverjük a maradék cukrot a fahéjjal és megszórjuk vele a tésztszacsíkokat, jó bőven, kissé belenyomkodva a kezünkkel a tésztába a keveréket. 
Az almaszeleteket szorosan egymás mellé helyezve, rásorakoztatjuk a cukros-fahéjjas tésztacsíkokra. 

Most jön az a rész, amit én a legbonyolultabbnak képzeltem és amelyiktől a legjobban tartottam, hogy elszúrom. Mostmár nem is értem miért... Szorosan feltekerjük az almás csíkokat. 
Belerakosgatjuk egy sütőpapírral bélelt tepsibe, óvatosan, nehogy szétessenek a rózsák. Először úgy láttam, hogy fölösleges fogvájót használni, de bizony Dettinek igaza volt és erre én is rájöttem, mikor egy-egy rózsa kezdett „kinyílni”, így gondolatban bocsánatot kértem amiért nem hallgattam rá és megtűztem őket fogvájóval :)


220 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percig kell sütni, úgy hogy egy egész tepsi vizet teszünk a legalsó rácsra.

Mikor készen van, megszórhatjuk porcukorral, fahéjjal, kakaóval, kinek mivel tetszik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése