2013. augusztus 9., péntek

Rumos szilvakrémleves

Soha nem készítettem és nem is ettem még szilvalevest. Gabriella blogján rábukkantam erre a finomságra és elkészítettem a múlt hétvégén. Szerintem nagyon finom lett, megéri kipróbálni! :)





Rumos szilvakrémleves

Hozzávalók:
  • 1 kg szilva
  • 1 citrom
  • 4 dl joghurt
  • 2 ek rumaroma
  • 8 db szegfűszeg
  • barna cukor ízlés szerint
  • 2 kk őrölt fahéj
  • 1 ek liszt
Elkészítés:

A szilvát megmossuk, kimagozzuk és egy nagy fazékba tesszük. A citromokat is megmossuk, felkarikázzuk és a szilvához adjuk. Megszórjuk a szegfűszeggel és a fahéjjal, felöntjük 1,2 l vízzel. Felforraljuk, megfőzzük. Kivesszük belőle a citromkarikákat. A joghurtot a liszttel és egy merőkanál levessel elkeverjük, majd beleöntjük a levesbe. Botmixerrel vagy turmixxal pépesítjük a levest. Én ekkor kiszedtem a szegfűszegeket, amiket megkaptam. Visszatesszük egy kicsit még forrni, de előtte ízlés szerint megcukrozzuk. A végén ízesítjük rumaromával. Lehűtjük, tálalásig hűtőben tároljuk. Vanília fagylalttal és tejszínhabbal tálaljuk. 

1 megjegyzés: