2012. december 3., hétfő

Sósrúd


Ez a sósrúd is egy régi recept alapján készült, amely megjelent a Székely Kalendárium 2013-as kiadványában. Nagyon finom lett, biztos, hogy legközelebb is ez a recept alapján készítem.  



Sósrúd

Hozzávalók: 

  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 3 dl tejföl
  • 1 tojás
  • 2 dkg élesztő tejben felfuttatva
  • Tetejére: 1 tojás, szezámmag, köménymag


Elkészítés:

A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrunk, ha túl lágynak találjuk, nagyon ragad, akkor pótolhatjuk még a lisztet. Lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk és derelyevágóval csíkokra vágjuk (1 cm x 15 cm). Tetejüket megkenjük felvert tojással és megszórjuk sóval, szezámmaggal, köménymaggal. Sütőpapírral bélelt tepsiben pirulásig sütjük. 

Az eredeti recept:




5 megjegyzés:

  1. Szuper jó recept Kata, mentem is magamnak gyorsan:-)

    VálaszTörlés
  2. Meddig marad friss =(persze ha el nem fogy, már amennyire ismerem magunkat) Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húha, az az igazság, hogy eddig kétszer készítettem és mindig kb 2 nap alatt elfogyott, úgyhogy annál tovább nincs tapasztalatom, de szerintem tovább is, 4 napig... gondolom :)

      Törlés
  3. A vaj helyettesíthető zsírral vagy margarinnal? Az élesztőt cukros tejben futtatjuk, és kell pihentetni nyújtás előtt a tésztát?
    Boldog Új Éves kívánok és további jó sütés-főzőcskézést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet helyettesíteni: ha margarinnal akkor ugyanannyival, ha pedig zsírral akkor 14 dkg-val. Én nem tettem cukrot a tejbe, de jó ha teszel. Nem kell pihentetni a tésztát. Köszönöm és neked is Boldog Új Évet!

      Törlés