2012. június 15., péntek

Szegfűgombás sertéspörkölt

Igen, megint szegfűgomba :) De rég nem ettem és most mindenfélébe kipróbálom. Ez egy egyszerű étel, kicsit megbolondítva (nem bolond) gombával :)



Szegfűgombás sertéspörkölt

Hozzávalók:

20 dkg sertéshús, 20 dkg szegfűgomba, olaj, 1 hagyma, só, bors, 1 paradicsom, 2 kk fűszerpaprika, 1-2 ek liszt, 1 ek paradicsompaszta.

Elkészítés:

A hagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk és kevés olajon megdinszteljük. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a fűszerpaprikát és beletesszük a kockákra vágott paradicsomot, pár percig hagyjuk együtt párolódni. A húst felkockázzuk, majd azt is beletesszük a fazékba, kicsit pirítjuk, majd felöntjük vízzel. Addig főzzük, míg megpuhul a hús, ha szükséges pótoljuk a vizet. Hozzáadjuk a megtisztított szegfűgombát, még pároljuk együtt, míg a gomba is elkészül, majd sűrítjük a liszttel és a paradicsompasztával.

3 megjegyzés:

  1. Te régen ettél, én pedig még soha nem ettem szegfűgombát! Bárhol lehet kapni vagy csak speciális boltokban? Mert kedvet kaptam megkóstólni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Nálunk aki falun lakik általában maga szedi, tudja a lelőhelyeket vagy pedig városon a cigányok árulják a piacon, nem drágán.

      Törlés
  2. Nagy gombaimádó vagyok, ha legközelebb főzöd, gondolj rám Kata!:-))

    VálaszTörlés