2011. november 25., péntek

Meggyes-zselés bonbon





Az első bonbonom után gyorsan következett is a második... Ez sajnos már nem volt annyira sikeres, valószinű, hogy túl krémes állagú fehércsokit vettem, erre majd jobban oda kell figyeljek legközelebb. Az íze az nagyon jó volt, de sajnos nagyon omlósra sikeredett.

Meggyes-zselés bonbon

 
Hozzávalók: 10 dkg fehércsoki, 8 szem meggy, a meggykompót leve, zselatinpor.

A bonbonformát 3 rendben kikenem a gőz fölött megolvasztott fehércsokoládéval és a kenések között 5-5 percre a hüttőbe teszem. A meggykompót levéből és a zselatinporból közben zselatint készítek. Mindegyik "üregbe" teszek egy-egy fél szem meggyet és öntök rá zselatint. Itt ismét visszatettem a hűttőbe, hogy kössön a zselatin. Végül az egészet befedem fehércsokoládéval és visszateszem a hűttőbe, majd jó 20 perc után kipattogtatom a formából. 

És a megígért fázisfotók:

12 megjegyzés:

  1. Milyen fehér csokit vettél? Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  2. Primola... de nem fogok többet olyanból bonbont készíteni, finom nagyon, de nagyon lágy a csoki, így a 15 darabból, csak egyet tudtam szépen kinyomni, s azt gyorsan le is fotóztam, mert íze miatt megért egy bejegyzést... Valaki azt mondta, hogy a fehér csokik mindig lágyabbak, minél nagyobb a % a csokin, annál sikeressebbeket lehet készíteni.

    VálaszTörlés
  3. De Ottis, a te fehércsokisod elég jó állagúnak néz ki. Én is kiváncsi lennék, hogy milyen fehércsokival érted ezt el...

    VálaszTörlés
  4. Hát éppen ezért kérdezem, mert nekem is az volt a tapasztalatom, hogy nem lett olyan szép a bonbon, törött, meg minden.És gondoltam van valami jobb tipped melyikkel próbálkozzak...Én már nem emlékszem az enyém éppen milyen volt :)

    VálaszTörlés
  5. Vannak olyan név nélkülni nagy táblások, talán 100 dekások, nem tudom biztosra, nem akarok butaságot mondani, de olyan nagy kockák, átlátszó csomagolásban, van barna és fehér is, na azt fogom majd legközelebb kipróbálni, ha fehércsokist szeretnék készíteni...

    VálaszTörlés
  6. Kezdő bonbon készítő vagyok. Mivel kened ki a formákat? Szilikon ecsettel vagy van valami jobb eszköz?

    VálaszTörlés
  7. Próbáltam már egyszerű vízfesték ecsettel, szilikon ecsettel is. Aztán legutóbb rájöttem, hogy a legjobb, ha beleviszem egy kiskanállal vagy szilikon ecsettel és az ujjammal eligazítom, tudom ez nem szakszerű, de így biztos, hogy mindenhova jut. De ezt a bonbont nem ajánlanám, mert a zselé vagy a fehér csoki puhasága miatt eléggé szétestek, azt hiszem 1-2 db maradt meg épen. Inkább próbáld ki valami szilárdabb töltelékkel, pl. a kókuszos vagy a mogyorókrémes nagyon jó lett és az almás-fahéjas is. Sok sikert :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tanácsaidat. :) Az almás-fahájas nagyon szimpatikus, úgyhogy ki fogom próbálni. Lenne még egy kérdésem a csoki olvasztásáról. "Hígítod" olajjal vagy csak szimplán a csokit használod?

      Törlés
    2. Semmilyen zsiradékkal nem hígítom, csak szimplán magába, gőz fölött olvasztom fel. A legjobb a minél nagyobb %-ú étcsokoládé vagy tortabevonó ét- vagy tejcsokoládé, legalábbis ezt tapasztaltam...

      Törlés
    3. Rendben. Köszönöm még egyszer. Így kicsit bátrabban fogok hozzá. :)

      Törlés