2011. november 8., kedd

Töltött pisztráng Brigitta módra:)

Amikor legelőször voltam egy nagyon kedves ismerősömnél az erdőn, akkor készítette nekünk ezt a finom töltött pisztrángot, igaz, ő a szabadban, parázson sütte meg, azért úgy az igazi :) de azért így is nagyon finom. Tőle tanultam ezt a receptet:



Töltött pisztráng

Hozzávalók: 4 pisztráng, 1 kissebb fej hagyma, sárgarépa, 2 cikk fokhagyma, 1 ek vaj vagy margarin, 2 kk mustár, só, bors, esetleg halfűszer, kis petrezselyem, 1 citrom, 1 paradicsom, pár szelet vékony szalonna, kevés olaj.

Egy tálba összekeverjük a vajat, apróra vágott hagymát, sárgarépakockákat, zúzott fokhagymát, petrezselymet, mustárt, hozzáadjuk a fűszereket. Az előre alaposan megtisztított, besózott, beborsózott halakat megtöltjük ezzel a keverékkel, én elég sok tölteléket tettem beléjük, ugyhogy a biztonság kedvéért összevarrtam őket :D (ez volt az egésznek a legmacerásabb része). Egy tepsi aljába helyezzük a vékony szalonnaszeleteket, rájuk a töltött halakat, amiket meglocsolunk kevés olajjal és befedünk paradicsom- illetve citromkarikákkal. Lefedjük a tespit alufóliával, majd előmelegített sütőbe kb. 25 percig sütjük, miután levesszük a fóliát és még hagyjuk 5-10 percig, hogy piruljon szépen meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése