2012. február 17., péntek

Csillagfánk

Mivel még tart a farsangi időszak, ezért leírok egy finom fánk receptet, édesanyám receptje:


 Csillagfánk

Hozzávalók:

4 tojás, 8 ek tej, 8 ek olaj, 1 ek cukor, csipetnyi só, liszt, bő olaj a sütéshez.

A liszten kivül a hozzávalókat összekeverjük és annyi lisztet adunk hozzá, hogy egy sűrübb palacsintatésztát kapjunk.

Itt van pár kép az elkészítés folyamatáról:

A fánkkészítő eszközök,


 amiket belemártunk előbb pár másodpercre a forró olajba, majd a masszába

 

  
A masszás fánkkészítőt pedig a forró olajba:

 

2-3 másodperc múlva a tészta magátol lekéne váljon a fánksütőről, ez akkor nem valósul meg, ha nem tartottuk előzőleg elég hosszú ideig forró olajban a fém formát. Az elején pár alkalomal, míg kitapasztaljuk, ez mennyi idő is pontosan, késsel vagy villával lesegítjük:


 

Mikor egyik oldaluk megpirult, megfordítjuk,


 

 majd szalvétára kiszedjük, egy réteg szalvétára, egy réteg fánk kerül, hogy jól letudja szívni az olajat róla.

Megszórjuk porcukorral.


 

11 megjegyzés:

  1. Gabika, a Te konyhádban milyen kincsek vannak!!!

    VálaszTörlés
  2. Hihi, elírtam a neved, bocs, Katika! Megzavar ez az új "igazold, hogy nem robot vagy" rendszer!

    VálaszTörlés
  3. Semmi baj:) Örülök, hogy tetszik

    VálaszTörlés
  4. Ich liebe das Kochen mit alten, traditionellen Werkzeugen
    Liebe Grüsse aus Wien

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ich war sehr erfreut und ein bisschen überrascht, dass ich Feedback aus Wien bekomme. Eigentlich wundere ich mich, wie Menschen, die so weit weg von mir Leben, auf meinen Blog aufmerksam geworden sind? :) Liebe Grüße,Kata

      Törlés
  5. Hol lehet ilyen szerkentyűt szerezni?
    Több blogon láttam, nekem mikor lesz ilyenem.
    Nagyon szuper a sütikéd, gratula.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt édesanya amikor férjhez ment akkor csináltatta, kb. 27 évvel ezelőtt... most nem láttam semerre sajnos :(

      Törlés
  6. Szia Kata!

    Én is csodálattal nézegetem ezt a sütit...mindenki azt kérdezi, mint én is, hogy
    hol lehet ilyenre szert tenni?
    írod, hogy édesanyád csináltatta... : )) de hol? ki az, aki ilyet tud,
    ez valami öntvény, ezt nem lehet csak úgy csinálni... milyen műves az, aki ilyet tud?
    Köszi, ha válaszolnál. Gratulálok a sütidhez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves ismeretlen! :) Köszönöm szépen a kedves szavakat. Valaki azt írta egy oldalon, hogy lakatos könnyűszerrel tud ilyent készíteni, csak kell vinni fotót, mintát, hogy milyent szeretnénk, hogy nézzen ki. Itt találsz képeket, mintákat: http://www.google.hu/search?hl=hu&q=csillagfank%20suto&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1280&bih=699&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=TEXGT7WIBMPEswaf_tgP#um=1&hl=hu&tbm=isch&sa=1&q=viragfank+suto&oq=viragfank+suto&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.3...89192.89893.3.90225.5.5.0.0.0.1.170.697.0j5.5.0...0.0.r9lWfUJWZgk&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=4ce0d22c3b2b5921&biw=1280&bih=699

      Üdv,
      Kata

      Törlés
  7. Szia Kata!

    Köszi a receptet, már rég kerestem.
    A szerkentyűt én itt találtam, bár már rég keresték de hátha valakit még érdekel.
    http://www.ebay.it/itm/380588050622?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
    Az olasz ebay.en lehet kapni. Üdv. Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök ennek a linknek, nem tudok olaszul, az ebay.com-on ismert vagyok, de ott nem találom ezt. Ugy látom, hogy csak Olaszországba küldik. Rendelt-e közületek valaki? Én szeretnék rendelni.

      Üdv Évi

      Törlés