2012. március 13., kedd

Hószelet :)

Eredetileg hólabda süteményt terveztem készíteni, aztán kicsit leegyszerűsítettem a folyamatot. Kinézetre nem lett hólabda, de az íze igen. Köszönet Kingának a receptért (végre elkészítettem:D, igaz kicsit másképp, de meglett)!


Hószelet :)

Hozzávalók:

A tésztához: 8 tojás, 16 ek olaj, 16 ek liszt, 16 ek cukor, késhegynyi sütőpor.
A krémhez: 3 dl tej, 3 ek liszt, 20 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 3 tasak vaníliás cukor.
Tetejére kókuszreszelék.

Elkészítés:

A tojások fehérjéből kemény habot verünk. A tojások sárgáját elkeverjük az olajjal és a cukorral, óvatosan beleforgatjuk a kemény habot, majd hozzákeverjük a sütőport és a lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsiben megsütjük.
Amíg hűl elkészítjük a krémet: a tejbe belekavarjuk a lisztet, majd sűrű pépet főzünk belőle, megvárjuk míg kihűl. A vajat a porcukorral habosra kavarjak, majd szintén belekavarjuk a kihűlt pépet és a vaníliás cukrokat. A piskótát kettévágjuk, így kapunk 2 vékonyabb piskótalapot. Az alsó lapot megkenjük a krém felével, visszahelyezzük rá a felső lapot, majd rákenjük a maradék krémet és megszórjuk kókuszreszelékkel. Tálalásig a hűtőben tartjuk.


4 megjegyzés:

  1. Kedves Kata!
    Nagyszerű ételeket készítesz, szivesen nézelődök nálad! Éppen ezért szeretnélek megajándékozni egy díjjal, melyet a naplómban vehetsz át.A blogdíj magyar nyelvű és fő célja, hogy az egymásnak írt kommenteket köszönjük meg vele.
    Kérlek nézz be hozzám: http://ugymintotthon.blogspot.com/
    Üdvözlettel: Timi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötlet, időt lehet spórolni, ha így készítem! Én a kókuszkockát néha hasonló módon "követem el".

    VálaszTörlés
  3. NAGYON TETSZIK.
    Gratulálok a díjhoz!Olgis.

    VálaszTörlés