2012. március 12., hétfő

Mézes, mustáros bélszín

Ma délelőtt pont gondolkodtam, hogy mit is készíthetnék a bélszínből, ami nagymamámtól kaptam és akkor láttam meg Málna konyhájában a mézes, mustáros szűzérméket. Még régebb készítettem mézes, mustáros csirkét, ízlett a méz és mustár kombináció, gondoltam a bélszínt sem ronthatja el. Így kisebb-nagyobb változtatásokkal (már-már mondhatni, hogy ugyanaz, csak teljesen más, de az ihlet fontos volt :) ) megszületett az én mézes, mustáros bélszínes ebédem!:)




Mézes, mustáros bélszín

Hozzávalók:

40 dkg sertésbélszín, 5 ek tejföl, 1 ek magos mustár, 2 ek mustár, 2 ek méz, 1 ek krémsajt, 1 ek citromlé, só, bors, olaj.

Elkészítés:

A bélszínt kis szelekre vágom, inkább vékonyabbakra, nem klopfolom ki. Sózom, borsozom. 


Egy serpenyőben olajat hevítek, majd beleteszem a bélszínszeleteket és mindkét oldalukon megsütöm, megpirítom. Elkészítem a szószt: a tejfölt, mustárokat, mézet, krémsajtot, citromlét összekeverem. Félrevesszem a tűzről a megsült húsokat és ráöntöm a szószt, összekavarom, majd még pár percig hagyom rotyogni, hogy a szósz is melegedjen át.




5 megjegyzés: