2012. március 4., vasárnap

Non plus ultra

Ez a desszert is mamám kezét dicséri, nagyon szeretjük, hamar elfogy:)


Non plus ultra

Hozzávalók:

25 dkg liszt, 25 dkg vaj, 25 dkg porcukor, 1 ek vaníliás cukor, 3 tojás, kevés citromlé, baracklekvár.

A vajat elmorzsoljuk a liszttel, beletesszük a tojások sárgáját, a vaníliás cukrot, összegyúrjuk. Vékonyra nyújtjuk, és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Közben elkészítjük a habot: a tojásfehérjéket a porcukorral és kevés citromlével kemény habbá verjük, fél óráig pihentetjük. Mindegyik korongra kevés habot kanalazunk (ne kenjük teljesen a széléig, mert lefolyat róla!). Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket, nagyon lassú tűznél világos sárgára sütjük, vagy ahogy mama mondta, épp hogy kiszárítjuk. Mikor készen vannak kettesével összeragasztjuk őket baracklekvár segítségével.

7 megjegyzés:

  1. jujj annyira szeretem :)

    VálaszTörlés
  2. Ritka manapság az a nő,főleg az újabb generációból,aki főzni,sütni szeret,sőt még tud is.
    Gratulálok és a blogodhoz is sok sikert,csak így tovább.

    VálaszTörlés
  3. Én is dicsérem a mamád kezét:-) Nagyon szépek a kis sütikék!
    Anyukám is sütötte, de én még soha. De majd csak eljön az ideje...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem készítettem még, úgysem tudnám olyan finomra, mint mama :) de majd egyszer :D

      Törlés
  4. Nahát! Épp ezt néztem ki 2-3 napja, hogy a napokban megsütöm, mert olyan, de olyan régen sütöttem utoljára, pedig annyira szeretem! :) A receptem egy icipicit másabb, fejből már nem is emlékszem rá olyan jól... Nagyon jól néz ki nálad is!!!

    VálaszTörlés