2012. április 27., péntek

Vaníliapudingos epres palacsinta

Ez amolyan közös érdem, de én inkább csak elméletben vettem részt az elkészítésében: Laci megkívánta a palacsintát, én elmondtam, hogy hogy tudnám elképzelni és ő megvalósította, amíg én dolgoztam a szobámba. Hát mit is mondjak? Nem egy bonyolult desszert, nem bonyolult hozzávalókból, de nagyon finom. Habár nálunk az időjárás még közel sem nyárias, de jól esett egy kis kora nyári desszert...



Vaníliapudingos epres palacsinta 

Hozzávalók:

A palacsintához: 2 bögre liszt, 3 tojás, 3,5 dl ásványvíz, 2 dl tej, kevés olaj, 3 ek cukor, kevés zsír a serpenyő kikenéséhez.
A pudinghoz: 500 ml tej, 1 tasak vanília ízű pudingpor, 3 ek cukor
Egyébb: eper.

Elkészítés:

A palacsintatésztát elkészítjük a hozzávalókból és kevés zsírral kikent palacsintasütőben egyenként kisütjük. A pudinghoz a tejet odatesszük főni, a tasak tartalmát egy bögrében elkeverjük az egész tejből kivett 4-5 ek tejjel és 3 ek cukorral, majd a tejet levesszük a tűzről és hozzáadjuk a pudingporos keveréket, majd tovább főzzük kis lángon, míg besűrüsödik. Az epreket megtisztítjuk, vékony szeletekre vágjuk. 
Összeállítjuk a desszertet: egy palacsintát megkenünk vaníliapudinggal, ráhelyezünk eperszeleteket és négybe tűrjük. 
     

7 megjegyzés:

  1. Kata, ez isteni!
    Az volt az egyetlen kívánságom, hogy szülinapomra legyen egy ici-pici napsütés. És bejött! Ma már nagyon melegem volt suliból hazajövet, kabátot is l kellett vetnem. Szóval lassan, de biztosan érkezik a nyár is. (:
    A receptet pedig mentem, el kell készítsem én is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isten éltessen sokáig IsaBella! Örülök, hogy napsütést kértél, én is nagyon vártam már! Megéri elkészíteni, finom, majd írd meg, ha elkészítetted, hogy hogy sikerült! :)

      Törlés
    2. Köszi szépen! :) Majd mindenképp írok, ha elkészítettem! :)

      Törlés
  2. Még így sosem ettem, de biztosan nagyon finom, ráadásul a vaníliapudingot amúgy is jobb szeretem a csokinál! :))

    VálaszTörlés
  3. Mennyei finomság!!! Annyira jó az a fotó, nagyon megkívántam róla ezt a palacsintát! :P

    VálaszTörlés
  4. Kösziii csajok! :) A fotó a barátom érdeme, de szerintem is jó lett :)

    VálaszTörlés