2012. augusztus 4., szombat

Tejfölös-paradicsomos padlizsánsaláta

Édesanya vásárolt fehért padlizsánt. Hát én ilyenről még nem is hallottam, de tényleg létezik :) Az augusztusi Príma Konyhában pedig jó kis padlizsános receptek vannak, egyet ki is próbáltunk az este. Kíváncsi voltam milyen az íze a fehér padlizsánnak, így még mielőtt kész lett a saláta megkóstoltam. Szerintem nagyon finom, talán kicsit még intenzívebb az íze, mint a liláé. 





Tejfölös-paradicsomos padlizsánsaláta

Hozzávalók(4 személyre):

1 padlizsán, 2 közepes nagyságú paradicsom, olaj, friss petrezselyemzöld, só, 2 dl tejföl, Maczalik fűszerkeverék (vagy Provence-i)

Elkészítés:

A padlizsánt megtisztítjuk, kb. 1,5 centis kockákra vágjuk. A paradicsomot is megmossuk és felkockázzuk. Egy serpenyőben felhevítjük az olajat, beletesszük a padlizsánt és puhára sütjük, közben megforgatjuk. Hozzáadjuk a paradicsomot is, 2 percig együtt pirítjuk. Fűszerezzük apróra vágott petrezselyemzölddel, a fűszerkeverékkel, sózzuk. Miután kihűlt, összekeverjük a tejföllel. Pirítóssal tálaljuk. 
Nekünk nem volt türelmünk megvárni míg kihűl, így még melegen kevertük hozzá a tejfölt, de nem rontott rajta semmit, így is finom volt. :) 

A fehér padlizsán:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése