2012. január 25., szerda

Szélesmetélt diómártással és pácolt bélszíncsíkokkal

Nemrég nyertem egy helyi lapnál, a Székely Hirmondónál, pont a beküldött receptjeimmel :) Nagyon jó érzés volt és hát még a nyeremény... Nagyon tetszettek mindig is Stahl Judit receptjei és most megkaptam egy szuper receptes könyvét, amelynek a címe "Stahl Judit - Gyors olaszos tészták". Ezúton is köszönöm a nyereményt és íme az első, de nem utolsó, ínycsiklandozó étel, amit elkészítettem belőle:


 

 Szélesmetélt diómártással és pácolt bélszíncsíkokkal

Hozzávalók:

40 dkg szélesmetélt, 40 dkg bélszín, 1 dl vörösbor, 4 ek szójaszósz, olaj. A diómártáshoz: 10 dkg dióbél, petrezselyem, 2 dl olivaolaj, 2 citrom, só, bors. 

A tésztát bő vízben odarakjuk főni. 
A bélszínt kb ujjnyi széles és 2-3 cm vastag szeletekre vágjuk, összekeverjük a borral és a szójaszósszal, majd félretesszük pácolódni.
A diómártáshoz a dióbelet kissé megpirítjuk, majd robotgépbe vagy darálóba ledaráljuk. Hozzéadunk petrezselymet, az olivaolajat, ráreszeljük a 2 citrom héját, az egészet összepépesítjük, majd sózzuk, borsozzuk és ráfaracsarunk egy fél citrom levét.
Megsütjük a bélszín szeleteket. Egy serpenyőben kevés olajat felhevítünk, majd beletesszük a lecsepegtetett bélszínszeletek egyharmadát és alaposan átsütjuk, közben forgathatjuk. Majd ugyanígy járunk el a második és a harmadik adaggal is. 
A megfőtt tésztát leszűrjük. Abban a serpenyőben, amelyikben megsüttük a hússzeleteket összeforgatjuk a tésztát, a húscsikokat és a diómártást, 1 perc alatt összemelegítjük. 


Tálaláskor meghinthetjük reszelt sajttal.

 

És végül egy kis könyvreklám, mert megérdemi :

 

2 megjegyzés:

  1. Először is gratulálok! :) A diómártás hús mellé nem új íz számomra, mert a grúz konyha, amit kedvelek, alkalmazza ezt a társítást, lásd pl. szacivi, nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :) Én sajnos eddig még nem ismerkedtem meg a grúz konyhával, így a szaciviről sem hallottam, de most rákerestem és szimpatikus. Kikell majd próbáljam!

    VálaszTörlés