2012. június 10., vasárnap

Szegfűgombás pizza

Szegfűgomba szezon van és én már nagyon régen nem ettem. Mikor Hatolykán, nagyszüleimnél töltöttem a nyarakat, akkor együtt mentünk ki a rétre és szedtünk szegfűgombát, amit mama nagyon finoman el is készített. Laci ötlete volt, hogy miért nem próbálom ki pizzán is. Kipróbáltuk. Nem bántuk meg:)






Szegfűgombás pizza

Hozzávalók:

A tésztához: 50 dkg liszt, 25 gr élesztő, 2 dl langyos víz, 3 ek olaj, kevés só.

A feltéthez:  paradicsomszósz, pizzafűszer, szegfűgomba, sonka, Brie sajt, reszelt trappista sajt.


Elkészítés:

A tésztához az élesztőt a langyos vízben felfuttatjuk és a sós liszthez adjuk az olajjal együtt, összegyúrjuk és hagyjuk legalább 1 órát kelni. Ha megkelt kinyújtjuk, ha túl nagy adagnak találjuk (én csak felét használtam el pitesütő tál méretű pizzához), a maradékot lefagyasztjuk és később felhasználjuk. Megkenjük paradicsomszósszal, megszórjuk pizzafűszerrel. Rárakjuk a sonkaszeleteket, a szegfűgomba kalapokat, a Brie sajt szeleteket, valamint megszórjuk reszelt sajttal. Sütőben készre sütjük.

2 megjegyzés: