2011. november 2., szerda

Meggyes-Csokis-Gesztenyés muffin

A meggyet, csokit, gesztenyét külön-külön is nagyon szeretem, hát még így együtt kombinálva:) A receptet itt találtam, én csak a meggyet adtam hozzá bónuszba.




Meggyes-Csokis-Gesztenyés muffin

Hozzávalók (12 nagy vagy 24 kicsi muffinhoz): 250 g gesztenyepüré, 100 g étcsokoládé, 100 g vaj, 50 g cukor, 50 g liszt, 3 tojás, 1 tasak sütőpor, 2 ek lekvár (én baracklekvárt tettem bele).

A csokit gőz fölött megolvasztjuk, míg langyosra hűl a gesztenyemasszát egy mély tálba tesszük és villával jól összetörjük. A langyos olvasztott csokit hozzákeverjük az összetört gesztenyemasszához, majd hozzáadjuk a vajat, a lekvárt, a cukrot és a tojások sárgáját. A tojásfehérjékből kemény habot verünk, amelyet fakanállal óvatos mozdulatokkal beledolgozunk a tésztába, majd hozzákeverjük a sütőporos lisztet is. Muffinformákba adagoljuk, majd a tetejükre egy-egy szem meggyet helyezünk. Tűpróbáig sütjük 180 fokon, nálam ez kb 25 perc volt.

4 megjegyzés:

  1. jujj de jol nezz ki, holnap jovok, van meg belole?:))puszika

    VálaszTörlés
  2. Laci munkahelyére készült szülinapozni, ugyhogy mind elvitte... De lesz más, ami még egyelőre titok, de ha holnap jössz, akkor te leszel az első aki láthatja (és nemcsak) ;)

    VálaszTörlés
  3. Majd nézz be a hütőbe mikor megjössz, remélem kész leszek vele, most van folyamatban:D

    VálaszTörlés
  4. ok, meg lesz ;):*koszonom

    VálaszTörlés