2011. november 28., hétfő

Paradicsomos bélszín

Hétvégén, mint írtam, otthon voltam és kaptam mamától pár szelet bélszínt és nem is én lennék, ha csak úgy simán kisütném:) Ez a recept megint úgy született, hogy "lássuk csak mi is van itthon, amit fellehet/felkéne használni...":)



Paradicsomos bélszín

Hozzávalók: 4-5 szelet bélszín (sajnos nem tudom pontosan hány dkg, mert nem mértem), 1 nagyobb fej vöröshagyma, 4 cikk fokhagyma, 1 szál zöldhagyma, kevés olaj, 6 ek paradicsompaszta, só, bors, oregánó, babérlevél, bazsalikom, őrölt szerecsendió, kb. 8 közepes fej csiperke gomba,  1 kissebb cukkini, 15 dkg tejföl, reszelt sajt (ezt sem mértem meg sajnos :D )

A vöröshagymát és a fokhagymát felaprítjuk, a zöldhagymát felkarikázzuk és kevés olajban dinszteljük.  Ekközben megtisztítjuk és vékony szeletekre vágjuk a gombát. Mikor üvegesre dinsztelődtek a hagymák, 


hozzáadjuk a paradicsompasztát, a fűszereket, kb 1 dl vizet

 

és a gombaszeleteket, 

 

majd még pár percig főzzük és levesszük a tűzről. A hússzeleteket kiklopfoljuk, sózzuk, borsózzuk, a cukkinit meghámozzuk és vékony karikákra vágjuk. Egy tűzálló tál aljába öntjük a paradicsomos-gombás szószt, 

 

ráhelyezzük a hússzeleteket, 

 

erre a cukkini karikákat,

 

sózzuk, borsózzuk, majd az egészet leöntjük tejföllel és megszórjuk reszelt sajttal. 

 

Alufóliával letakarjuk és lerben 180 fokon kb. 35-40 percet pároljuk, majd levesszük az alufóliát, hogy szépen piruljon meg a teteje. Mi vegyes párolt zöldségkörettel ettük, de evés közben rájöttünk, hogy egytálételként is megállja a helyét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése